ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری و جمعی از اعضای مشورتی شورای اقتصادی با والی کندهار

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری، با حضور داشت محترم حاجی نصرالله زهیر رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری کندهار، جار‌الله آغا رئیس گمرک، ملا عبدالجبار حکمت رئیس ترانسپورت، صنعتکاران و جمعی از اعضای مشورتی شورای اقتصادی این ولایت با محترم حاجي محمدیوسف وفا والی ولایت کندهار ملاقات کرده و پیرامون مشکلات تجارتی و اقتصادی این ولایت بحث و گفتگو نمود.
 
در آغاز محترم محمد یوسف وفا والی کندهار، ضمن اظهار خوش آمدید به هیات رهبری اتاق و مهمانان حاضر در مجلس، از تاجران و سرمایه گذاران کشور ابراز قدردانی نمود که با آمدن امارت اسلامی همچنان به فعالیت های تجاری و تولیدات داخلی خویش ادامه دادند. وی از تاجران و سرمایه گذاران خواست تا سایر تاجرانی را که در خارج از کشور حضور دارند تشویق به سرمایه گذاری در داخل افغانستان و خدمت به مردم بنمایند.
 
والی کندهار، در کنار حکومت داری خوب، نقش تجارت و سرمایه گذاری را در رفاه اجتماعی و اقتصادی مهم خوانده و افزود که به این منظور شورای مشورتی اقتصادی در این ولایت ایجاد گردیده است تا به مشکلات اقتصادی و تجارتی مردم این ولایت خوبتر رسیدگی صورت گیرد. وی هرنوع همکاری مقام ولایت را با شورای مشورتی اقتصادی این ولایت وعده سپرد.
 
سپس محترم محمد یونس مهمند، ضمن ابراز خرسندی از امارت اسلامی افغانستان به خاطر ایجاد شورای مشورتی اقتصادی در سطح کشور، از ایجاد چنین شورای برای اولین بار در سطح ولایت کندهار استقبال کرده و آنرا یک قدم مهم در راستای حل تمامی مشکلات تاجران و سرمایه گذاران این ولایت خواند.
 
آقای مهمند، افزود تمامی تاجران و سرمایه گذاران کشور خود را دوست دارند و می خواهند در فعالیت های تجارتی و اقتصادی مورد حمایت امارت اسلامی افغانستان قرار گیرند. وی از مقامات محلی این ولایت خواست تا در قسمت حل مشکلات سکتور خصوصی این ولایت با آنان همکاری نمایند و به همین ترتیب از تاجران و سرمایه گذاران نیز تقاضا نمود تا در کنار هموطنان خود قرار گرفته و از فرصت های موجود استفاده نمایند.
 
همچنان اعضای مشورتی شورای اقتصادی این ولایت نیز صحبت نموده و ضمن یادآوری از مشکلات موجود تجارتی و اقتصادی، پیشنهادات مشخص شانرا در زمینه رشد تجارت و صنعت نیر به مقام محترم ولایت ارائه داشتند.