نشست مشترک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با فابریکه داران ذوب آهن کشور و تاجران آهن آلات داغمه

محترمان محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره‌ اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، انجنیر سید جاوید برهان رئیس کمیته روابط بین‌الملل هیات مدیره، خان جان الکوزی، ضیاءالدین اچکزی و عصمت الله وردک اعضای هیات مدیره اتاق، محمد ناصر صمیم عضو هیات نظار و میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل با تعدادی از تاجران آهن آلات داغمه و فابریکه داران ذوب آهن کشور در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و در رابطه به رفع مشکلات شان بحث و گفتگو نمودند.
 
در این نشست کارخانه داران ذوب آهن از مشکلات فراراه تولیدات داخلی، کمبود مواد خام و نبود بازار فروش به تولیدات شان بعد از تحولات اخیر در کشورصحبت نمودند. آنان در رابطه به سفر هیات مشترک جهت بررسی موجودیت آهن آلات داغمه در گذرگاه سپین بولدک و نیازمندی کارخانه داران به آهن آلات مذکور و همچنان موجودیت حدود 60 الی 70 هزار تن از این آهن آلات در گذرگاه سپین بولدک را تأیید نموده و آمادگی خود را جهت خرید آن با نرخ مناسب نیز ابراز داشتند.
 
تاجران آهن آلات داغمه، مشکلات شان را در رابطه به اینکه هزاران تن از آهن آلات داغمه را قبلاً خریداری و ذخیرنموده اند و هم چنان مقداری زیاد از پرزه جات مستعمل را از کشور های خارجی وارد نموده اند بعد از طی مراحل گمرکی آماده صادرات به کشور همسایه می باشد را نیز یادآوری کرده و از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خواهان همکاری در جهت حل مشکلات شان با ادارات ذیربط حکومت گردیدند. آنان پیشنهاد داشتند که آن مقدار از آهن آلات داغمه که مورد استفاده و نیاز کارخانه داران ذوب آهن کشور می باشند به نرخ مناسب خریداری گردد و به سایر انواع آهن آلات رنگه و پرزه جات مستعمل، باید از سوی حکومت اجازه صادرات را به خارج از کشور داده شود.
 
محترم محمد یونس مهمند، و سایر اعضای هیات رهبری اتاق پس از استماع نظریات هر دو جانب ابراز داشتند که اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با درنظر داشت حمایت از تقویت صنعت و پیشبرد امور تجارت و همچنان اخذ نظریات مشخص تاجران آهن آلات داغمه و فابریکه داران ذوب آهن کشور در قسمت نرخ مناسب آهن آلات مورد نیاز کارخانه داران و تفکیک انواع دیگر آهن آلات و پرزه جات مستعمل، نتیجه نهایی نظریات اتاق را با وزارت صنعت و تجارت و سایر ارگانهای ذیربط امارت اسلامی جهت فیصله نهایی شریک خواهند کرد.