سیمینار دو روزه آموزشی برای آمرین اجرائیوی و کارمندان هیات عامل اتاق های و لایتی/ ولسوالی اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار شد

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به منظور رشد ارتقای ظرفیت کارمندان هیات عامل اتاق های و لایتی/ ولسوالی، عرضه خدمات بهتر، رشد عواید و هماهنگی بیشتر میان مرکز و ولایات سیمینار دو روزه آموزشی در دفتر مرکزی اتاق برگزار نمود.
 
در محفل افتتاحیه این سیمینار دو روزه، هیات رهبری اتاق محترمان محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، ضیاءالدین اچکزی عضو هیات مدیره، شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل، میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل و مسوولان دیپارتمنت های اتاق، آمرین اجرائیوی و کارمندان هیات عامل اتاق های و لایتی/ ولسوالی نیز حضور داشتند.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن اضهار خوش آمدید و قدردانی از کارکرد های اتاق های و لایتی/ ولسوالی در قسمت عرضه خدمات به سکتور خصوصی و دوام فعالیت های شان با وجود تحولات اخیر و تغییر نظام در کشور، روی چالش های که در این اواخر به سکتور خصوصی و فعالیت های وی ایجاد شده بود، به ویژه در بخش بانکداری و اثرات ناگوار آن را بالای داد و ستد تجارتی و قیمت های مواد اولیه یادآوری کرد. وی همچنان از تلاش های که هیات رهبری اتاق در جهت رفع این چالشها انجام داده است، از جمله به تأمین رابطه خوب میان اتاق و ادارات سکتوری و رهبری مقامات امارت اسلامی افغانستان اشاره کرد.
 
آقای مهمند، روی عرضه خدمات بهتر به اعضای سکتور خصوصی، رشد عواید اتاق، ارائه گذارش به موقع از مشکلات و فعالیت های اتاق هاق ولایتی/ ولسوالی به مرکز، منسجم ساختن اتحادیه ها و انجمن های اقتصادی در ولایات و تأمین رابطه خوب اتاق های مذکور با مقامات و مسوولان محلی امارت اسلامی تأکید ورزید.
 
محترم شرین آغا سخی، هدف از تدویر این سیمینار را تشریح وظایف هر بخش کاری، نقش هیات رهبری و صلاحیت ها، تطبیق اساسنامه در کارکرد های اتاق، نحوه جمع آوری عواید اتاق، مصارف و حسابدهی به موقع به اتاق مرکزی خوانده و از آمرین اجرائیوی و کارمندان هیات عامل اتاق های و لایتی/ ولسوالی خواست با تأمین رابطه خوب با تاجران و سرمایه گذاران ولایت های کشور و عرضه خدمات بهتر به سکتور خصوصی در جهت رشد عواید اتاق تلاش نمایند.
 
همچنان در این سیمینار، روی یک سلسله موارد مهم عملیاتی و اجرائیوی، انسجام و هماهنگی میان اتاق های و لایتی/ ولسوالی و مرکز و مواردی که می توانند در بهبود فعالیت های اتاق و عرضه خدمات به سکتور خصوصی مؤثر واقع شوند، از سوی آقایان شفیق الله عطایی و میرویس هوتک توضیحات مفصل ارائه گردید.
 
بخش بعدی این سیمینار که دو روز ادامه خواهد داشت به پریزینتیشن های معلوماتی اختصاص یافته بود که از سوی مسوولان دیپارتمنت مختلف اتاق مرکزی ترتیب و تهیه شده بود به آمرین اجرائیوی و کارمندان هیات عامل اتاق های و لایتی/ ولسوالی ارائه گردیده و به سوالات شان پاسخ داده شد.