نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان پیرامون حل مشکلات تجارتی کشور

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم ضیاءالدین اچکزی عضو هیات مدیره اتاق و تعدادی از تاجران صادرکننده جلغوزه و میوه تازه کشور، روز شنبه 3 میزان با محترم الحاج نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت ملاقات کرده و پیرامون مشکلات و پیشنهادات تاجران مذکور بحث و تبادل نظر نمودند.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار تبریکی به محترم نورالدین عزیزی بابت تقرر ایشان به حیث سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت سلامی افغانستان، ابراز امیدواری کرد با تقرر جناب وی وضعیت تجارت و سرمایه گذاری در کشور بهبود یافته و به مشکلات و پیشنهادت سکتور خصوصی رسیدگی صورت گیرد.
 
تاجران مذکور، از کاهش تعرفه های گمرکی از سوی حکومت پاکستان روی بعضی از اقلام صادراتی کشور که در همکاری امارت اسلامی افغانستان، اتاق تجارت و سرمایه گذاری و سفارت پاکستان صورت گرفته سپاسگزاری کرده و پیشنهاد کردند که به خاطر فرا رسیدن فصل میوه تازه دو کشور بعضی از اقلام کاملاً از تعرفه گمرکی معاف گردند که به طور مشخص از جانب افغانستان در زمینه واردات کیله، عم و سیتروس و همچنان از جانب پاکستان به صادرات انگور، انار و پیاز افغانستان نام بردند.
 
تاجران صادرکننده جلغوزه نیز مشکلات شان در قسمت صادرات و انتقال جلغوزه به چین را مطرح نموده خواهان همکاری وزارت صنعت و تجارت در زمینه حل مشکلات شان گردیدند.
محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، ضمن اظهار خوش آمدید به هیات رهبری اتاق و تاجران و همچنان پس استماع مشکلات تاجران صادرکننده جلغوزه و میوه تازه کشور، وعده سپرد که وزارت صنعت و تجارت تمام تلاش خود را در جهت رشد تجارت و سرمایه گذاری و به ویژه در زمینه افزایش صادرات انجام خواهد داد. وی از رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات تاجران مذکور نیز اطمینان داد.