ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با تاجران صادرکننده میوه تازه کشور

محترمان محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محمد داود یوسفزی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق با تعدادی از تاجران صادرکننده میوه تازه کشور در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون مشکلات و پیشنهادات شان بحث و تبادل نظر نمودند.
 
تاجران مذکور، از اقدام امارت اسلامی افغانستان در قسمت ایجاد تسهیلات برای صادرکنندگان میوه تازه که در همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و سفارت پاکستان در کابل جهت کاهش تعرفه های گمرکی از سوی حکومت پاکستان در زمینه بعضی از اقلام صادراتی کشور انجام داده است ابراز خرسندی و تشکرنمودند.
 
تاجران ضمن اینکه خواستار احترام متقابل به منافع تجارتی و اقتصادی دوجانبه گردیدند، پیشنهاد کردند که به خاطر فرا رسیدن فصل میوه تازه دو کشور بعضی از اقلام کاملاً از تعرفه گمرکی معاف گردند به طور مشخص از جانب افغانستان در زمینه واردات کیله، عم و سیتروس و همچنان از جانب پاکستان به صادرات انگور، انار و پیاز افغانستان تعرفه کاملاً صِفر گردد.
 
محترم محمد یونس مهمند، بعد استماع نظریات و پیشنهادات تاجران مذکور، وعده سپرد که هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از پیشنهادات معقول تاجران کشور حمایت نموده و تلاش خواهند کرد تا در تفاهم با وزارت صنعت و تجارت و مسوولان کمیسیون اقتصادی امارت اسلامی به پیشنهادات شان رسیدگی صورت گیرد.