سرپرست جدید وزارت صنعت و تجارت، توسط مقامات امارت اسلامی با حضور هیات رهبری اتاق و اعضای سکتور خصوصی معرفی گردید.

محترم الحاج نورالدین عزیزی سرپرست جدید وزارت صنعت و تجارت، توسط شماری از مقامات ارشد امارت اسلامی افغانستان با حضورداشت هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و اعضای سکتور خصوصی طی مراسم رسمی معرفی گردید.
 
در مراسمې که به این مناسبت در مقر وزارت صنعت و تجارت برگزار گردید، محترمان مولوی عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزرای امارات اسلامی، امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، احمد جان احمدی رئیس اداره امور، محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، خان جان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق و معاون فدراسیون اتاق های افغانستان، ضیاءالدین اچکزی و سید پرویز سادات هوفیانی، اعضای هیات مدیره، میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق، شیرباز کمین زاده رئیس اتاق معادن و صنایع، شماری از مقامات ارشد امارت اسلامی و تجار ملی و سرمایه گذاران کشور حضور داشتند.
 
محترم مولوي عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزرای امارات اسلامی در مورد توسعه صنعت و تجارت، گفت: برای دستیابی به این هدف تعهد و همکاری همه جانبه وجود دارد و امارت اسلامي برای رشد و توسعه تجارت از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.
 
محترم مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، از یک افغانستان با ثبات و مرفه به نفع مردم افغانستان، منطقه و جهان یادآور شده افزود که امارت اسلامی به دنبال گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با تمام کشورهای همسایه، منطقه و جهان می باشد.
 
محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق، تقرر محترم الحاج نورالدین عزیزی یکی از تاجران ملی را به حیث سرپرست جدید وزارت صنعت و تجارت، یک اقدام نیک از سوی امارت اسلامی افغانستان دانسته از همکاری هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با این وزارت اطمینان داد.
 
آقای مهمند از نشست روز قبل هیات رهبری اتاق با رئیس د افغانستان بانک، ابراز امیدواری نمود که مشکلات بانکی تجارو سرمایه گذاران کشور به زودی حل گردد. وی از تأمین امنیت اموال تجارتی در مسیر شاهراه ها و همچنان همکاری مسوولانی فعلی گمرکات در حل مشکلات تجار ملی و وعده مسوولان امنیتی امارت اسلامی در قسمت پیگری عاملان قضایای اختطاف نیز ابراز امتنان و خرسندی نمود.
 
معاون اول اتاق، از معاون ریاست الوزرای امارات اسلامی خواست تا در زمینه حل مشکلات صدور ویزه برای تاجران افغان مقیم چین و صادرات جلغوزه به آن کشور همکاری نماید.
 
محترم خان جان الکوزی، از تقرر محترم الحاج نورالدین عزیزی یکی از تجار ملی به حیث سرپرست جدید وزارت صنعت و تجارت استقبال نموده و بر همکاری سکتوری خصوصی با رهبری جدید وزارت تاکید ورزید. وی ضمن تاکید بر تامین امنیت تجار و سرمایه گذاران کشور، روی فرصت های موجود افغانستان در عرصه ترانزیت و سرمایه گذاری در بخش های معادن و زراعت نیز اشاره کرد.
 
آقای الکوزی، مشکل عدم انتقال پول تاجران جهت خرید کالاهای تجاری را از جدی ترین چالش فعلی دانسته و برحل آن تأکید نمود.
 
در پایان این نشست، محترم نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، با یادآوری از تجارب خود در بخش های تجاری، اطمینان داد که تمام تلاش خود را در جهت توسعه تجارت کشور انجام خواهد داد. وی افزود که بخاطر رشد و توسعه تجارت افغانستان، با کشورهای همسایه، منطقه و جهان در همکاری با جامعه تجاری داخلی و بین المللی، زمینه های خوب رشد تجارتی و شکوفایی اقتصادی را در کشور ایجاد خواهد کرد.
 
آقای عزیزی در صحبت های خود به حمایت قاطع از سکتور خصوصی در پرتو طرح و پالیسی مناسب در جهت خود کفایی کشور تآکید ورزید .