هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با قومندان امنیه امارت اسلامی افغانستان در شهر کابل، به منظور حل مشکلات شرکت ها، صنعتکاران و تاجران ملی دیدار و گفتگو نمود

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترمان محمد یونس مهمند معاون اول اتاق، خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشای هیات مدیره، خان جان الکوزی عضو هیات مدیره و رئیس اتاق مشترک افغانستان – پاکستان، معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق، شیرباز کمین زاده رئیس اتاق صنایع معادن و شماری از رؤسای اتحادیه های نفت و گاز، صرافان با قومندان امنیه امارت اسلامی افغانستان در شهر کابل، طی نشستی پیرامون مشکلات مختلف سکتور خصوصی کشور بحث و تبادل نظر نمودند.
 
در آغاز محترم محمد یونس مهمند، با تلاوت از آیات کلام الله مجید به روح شهدا دعا نموده و ضمناً در رابطه به مشکلات سکتور خصوصی صحبت همه جانبه کرد.
سپس محترم خان جان الکوزی، روی اوضاع عمومی و امنیتی کشور صحبت نموده و به خاطر مشکلات سکتور خصوصی پیشنهادات مشخص خویش را ارائه کرد.
به همین ترتیب محترم خان محمد سرفراز باز، روی موضوعات و مشکلات بانکی کشور بحث همه جانبه نمود.
 
متعاقباً، محترم شیرباز کمین زاده رئیس اتاق صنایع و معادن، پیرامون مشکلات صنعتکاران و پارکهای صنعتی صحبت نمود.
همچنان محترم حاجی دادګل حضرت زی در مورد امنیت صرافان و مشکلات مالی بحث نمود.
محترم سیدکمال فرید صافی رئیس اتحادیه مواد ارتزاقی ضمن ارائه مشکلات این بخش پیشنهادات مشخص خود را در زمینه حل آن مطرح نمود.
 
محترم حاجی ذبیح الله مهمند رئیس کمیته تانکداران اتاق و رئیس اتحادیه وارد کنندگان گاز روی مشکلات نفت و گاز صحبت نمودند که از جانب قومندان امنیه امارت اسلامی با حوصله مندی شنیده شد.
این نشست که از جانب محترم مهمند تنظیم شده بود، رؤسای اتحادیه های وارد کنندگان نفت و گاز و مواد خوراکی ضمن سپاسگزاری از همکاری همیشگی اتاق تجارت و سرمایه گذاری، به بعضی از مشکلات امنیتی در نواحی دهم و هفدهم شهر کابل اشاره کرده افزودند که تعدادی از افراد نامعلوم که خود را منسوب به امارت اسلامی می نامیدند خواهان اخذ وسایط و تیل بودند که در اثر همکاری مسوولان امنیتی امارت اسلامی افغانستان این مشکل رفع گردید.
 
در این نشست، روی موتر های رزهی و اسلحه محافظین تاجران، و همچنان تامین امنیت تاجران بحث صورت گرفت و دوعراده موتر مربوظ صرافان که در مقرقومندانی امنیه بودند بعد از بررسی اسناد شان به صاحبان آن مسترد گردید که این اقدام از سوی ار رهبری اتاق و اتحادیه صرافان قدردانی گردید.
 
قومندان امنیه امارت اسلامی تمامی تاجران را تشویق نمود که با اطمینان خاطر به کارو بار خود ادامه دهند.
همجنان قومندان امنیه کابل به تاجران وعده سپرده افزود: در صورتی که آنان نیاز داشته باشند امارت اسلامی افرادی را در جهت امنیت شان توظیف خواهد نمود.
 
در این نشست اعضای هیات رهبری اتاق ضمن قدر دانی از همکاری همیشگی مسوولان امارت اسلامی با اتاق، اطمینان دادند که تاجران و اعضای سکتور خصوصی حاضر هستند در تامین نیازمندی های هموطنان و عرضه خدمات مواد ارتزاقی، نفت و گاز به نرخ مناسب دریغ نورزند.