ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با تاجران موکت و قالین های خارجی

محترمان محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، خانجان الکوزی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره، با محترم حاجی ذبیح الله رئیس اتحادیه وارد کنندگان موکت و قالین خارجی، و شمار زیادی از تاجران وارد‌ کننده موکت و قالین های خارجی و بخش الکترونیک در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و در مورد مشکلات شان بحث و تبادل نظر نمودند.
 
محترم حاجی ذبیح الله و تاجران موکت و قالین های خارجی، از مشکلاتی که قبلاً سد راه تجارت شان وجود داشت و سهولت های که با آمدن امارت اسلامی ایجاد شده یادآوری کرده و در قسمت بلند رفتن تعرفه های گمرکی موکت و قالین های خارجی افزودند که آنان حاضر هستند تا مطابق یک طرزالعمل و میکانیزم دقیق به شکل قانونی تعرفه های خود را به گمرکات و امارت اسلامی بپردازند و در این زمینه خواهان همکاری اتاق در جهت حل مشکل شان گردیدند.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به تاجران مذکور، وعده سپرد که رهبری اتاق تلاش خواهد کرد تا در همکاری با ارگانهای ذیربط به مشکلات آنان رسیدگی صورت گیرد. وی از اتحادیه واردکنندگان موکت و قالین های خارجی و همچنان تاجران وسایل الکترونیک خواست که پیشنهادات مشخص خود را کتباً به اتاق بسپارند تا هیات رهبری اتاق آنرا با رهبری وزارت تجارت و گمرکات کشور مطرح نموده و مشکلات شان را حل نماید.
 
سپس آقای مهمند طی مکالمه تیلیفونی با محترم انجنیر سید اکبر آغا وزیر صنعت و تجارت این موضوع را در میان گذاشت که متقابلاً وزیر تجارت هرنوع همکاری خود را در زمینه وعده نموده و از تاجران مذکور خواست تا طرح و پیشنهاد مشخص خود را تهیه نمایند و در ملاقاتی که هفته بعد با آنان خواهد داشت، روی آن بحث صورت گیرد.