نشست ملی صلح زنان کارآفرین با اشتراک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار شد

محترم شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در نشستی که زیر نام «نشست ملی صلح زنان کار آفرین» به ابتکار اتاق تجارت و صنایع زنان در هوتل انترکانتیننتال کابل برگزار شد، پیرامون چالش ها و فرصت های موجود فرا راه فعالیت های زنان تجارت پیشه افغانستان صحبت نموده و برگزاری این گونه نشست ها را در جهت بازتاب نقش زنان در صلح آفرینی، پیشرفت ها و چالش های زنان و سکتور خصوصی طی دو دهه اخیر بسیار سودمند دانست.
 
آقای عطایی، ضمن ابراز خرسندی از رشد تشبثات زنان کشور در بخش های صنعت و سرمایه گذاری که در دو دهه پسین با تلاش زیاد به دست آمده است، تاکید کرد که هنوز هم پالیسی های منظم برای حمایت از سرمایه گذاری زنان روی دست گرفته نشده است، آنچه که بار ها اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به منظور بیرون رفت از این چالش ها اصرار نموده است.
 
سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری، نقش زنان را در توسعه اقتصادی کشور بسیار حیاتی دانسته و وعده سپرد که رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان برای حمایت از سکتور خصوصی همان گونه که همیشه تلاش نموده است به پشتیبانی اش ادامه میدهد.
 
آقای عطایی هم چنان گفت: بازرگانان نگرانی زیاد نسبت به اوضاع جاری در کشور دارند و باید طرف ها در روند گفتگوهای صلح، نقش برجسته سکتور خصوصی را در نظر بگیرند، زیرا سکتور خصوی نقش مسقیم برای برقراری صلح پایدار در کشور دارد.
 
در این برنامه اعضای رهبری اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان نقش زنان را در رشد اقتصاد کشور بسیار موثر دانسته و گفتند که باید در روند صلح نقش زنان برجسته و پررنگ در نظر گرفته شود.
محترمه افسانه رحیمی رئیس هیات مدیره اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، در سخنرانی خود نقش زنان در 20 سال گذشته را به بررسی گرفته و افزود که هم اکنون 57 هزار بانوی تجارت پیشه و صنعت کار به گونه‌ مستقیم و غیر مسقیم در کشور فعالیت می نمایند که آنان نیاز به حمایت بیشتر دولت دارند.
 
وی هم چنان از اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خواست که برای فراهم شدن تسهیلات بیشتر برای بانوان متشبث مانند گذشته به همکاری های خویش ادامه دهد.
در این کنفرانس بانو "لیزا ریفکه" معاون بخش سیاسی یونما در افغانستان و بانو لیلما ناصری رئیس میکانیرم صلح همه شمول با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در افغانستان یادآور شدند که زنان تجارت پیشه نسبت به آینده سیاسی شان نگرانی دارند و باید به زودی به این نگرانی ها با نتیجه بخش شدن مذاکرات صلح نقطه‌ پایان گذاشته شود.
 
اشتراک کننده گان در پایان این برنامه، کارهای گروپی را در سکتور های مختلف انجام دادند تا بتوانند فرصت ها و چالش های که سد راه شان قرار دارند را شناسایی نموده و برای رفع آن راه حل مناسب جستجو نمایند.