معاون اول هیات مدیره اتاق با واردکنندگان موتر های دست راست و مالکان موتر های تناژ بلند دیدار نمود

واردکنندگان موتر های دست راست و برخی از مالکان وسایط نقلیه تناژ بلند طی دیدار های جداگانه شان، با محترم محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه کشور و محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در رابطه به مشکلات شان شامل: عدم اجازه واردات موتر های دست راست به کشور، عدم توزیع ستیکر به این موتر ها از سوی حکومت، تجدید نظر در طرزالعمل موجود مرتبط به موتر های دست راست و همچنان چالش های موجود در قسمت وسایط نقلیه تناژ بلند را، با ایشان شریک ساختند.

واردکنندگان موتر های دست راست، هر کدام به نوبه خود صحبت کرده و مشکلات متذکره را، با معاون اول هیات مدیره اتاق مطرح نمودند. آنان، از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خواستند تا در قسمت پیدا کردن راه حل معقول با ایشان همکاری همه جانبه نماید.

همزمان با آن، مالکان وسایط نقلیه تناژ بلند، در رابطه به طرزالعملی که در قسمت وسایط تناژبلند از سوی وزارت فواید عامه ترتیب گردیده، صحبت نموده گفتند: برای وسایط نقلیه تناژبلند، وزارت محترم فواید عامه طرزالعملی را ترتیب داده که به اساس آن انتقال وزن، مشخص گردیده است و مالکان عراده جات مذکور اجازه انتقال وزن بیشتر از آنرا ندارند. آنان، از سرپرست وزارت فواید عامه کشور خواستند تا برعلاوه وزن تعیین شده، برای شان اجازه انتقال ۱۰ تن وزن بیشتر را نیز بدهد.

محترم محمد یونس مهمند، سکتور ترانسپورت را یکی از مهم ترین و بزرگترین سکتور در کشور عنوان کرد که به شکل مستقیم و غیر مستقیم ده ها هزار نفر در آن مشغول کار اند. وی، ضمن تأیید مشکلات فوق الذکر، از سرپرست وزارت فواید عامه خواست تا در قسمت تجدید نظر طرزالعمل وسایط نقلیه تناژبلند به خواسته های مالکان موتر های متذکره توجه جدی نماید.

محترم محمد عیسی ثانی، بعد از استماع صحبت های مالکان وسایط نقلیه تناژ بلند، از ایجاد کمیته مشترک در قسمت پیدا کردن راه حل معقول خبر داده و از همکاری های وزارت فواید عامه در این راستا اطمینان داد.

چهارشنبه، ۲۴ جوزا ۱۴۰۲