ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری با مسوول برنامه های اقتصادی دفتریوناما در افغانستان

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان در حالیکه محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق نیز حضور داشت، با خانم دینای بوگاس مسوول برنامه های اقتصادی دفتر یوناما در افغانستان دیدار کرده و پیرامون مشکلات موجود تاجران و همکاری دفتر یوناما بحث و تبادل نظر نمود.

 محترم مهمند، ضمن یادآوری از ایجاد شرایط خوب در کشور به ویژه تأمین امنیت سرتاسری، عدم کشت کوکنار و از بین رفتن فساد اداری در ادارات دولتی، وضعیت فعلی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در کشوردانسته و خواهان همکاری های بیشتر این دفتر در راستای معیاری سازی خدمات مالیاتی،‌ ایجاد زیربناهای معیاری درکشور، ایجاد سیستم معیاری کاری برای تشبثات کوچک، میکانیزه سازی زراعت کشور و برخی مسایل دیگر گردید. وی، ازمسوول برنامه های اقتصادی دفتر یوناما خواست تا در جهت برطرف سازی مشکلات تاجران، رشد اقتصادی و تسهیلات سرمایه گذاری، با اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، همکاری نمایند.  

 آقای مهمند، موضوع عدم به رسمیت شناختن افغانستان از سوی جامعه جهانی را یکی از چالش های عمده فرا راه فعالیت های تجارتی تاجران و سرمایه گذاران کشور دانسته و از مسوول برنامه های اقتصادی دفتر یوناما خواست تا زمینه را جهت تدویر جلسات برای تاجرانی که در داخل کشور فعالیت می‌نمایند با نمایندگان جامعه جهانی و سازمان ملل مهیا سازد.

 خانم دینای بوگاس، فعالیت های اتاق تجارت وسرمایه گذاری را در جهت بهبود وضعیت کنونی ستوده و از همکاری های همه جانبه خویش در رابطه به موارد فوق الذکر، اطمینان داد.