دیدار رئیس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری با سفیر سریلانکا در افغانستان

محترم سید زمان هاشمی رئیس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، روز سه شنبه 23 ‏جدی ‏سال روان با محترم ادمیرال پیال دی سلوا سفیر جدید سریلانکا در افغانستان در هوتل کابل سرینا ‏ملاقات کرده و در مورد گسترش روابط تجارتی، فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان ‏و همکاری ‏های مشترک بحث و تبادل نظر نمودند.‏
 
در این نشست، آقای هاشمی ضمن ارائه معلومات در مورد اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، فعالیت ‏آن و همچنان فرصت های موجود سرمایه گذاری در کشور، از سفیر جدید سریلانکا دعوت نمود تا به اتاق ‏تشریف آورده و در نشستی با تاجران و سرمایه گذاران افغان فرصت های تجارتی و سرمایه گذاری در ‏سریلانکا را برای تاجران و سرمایه گذاران افغان تشریح نماید‎.
 
رئیس هیات عامل اتاق پیشنهاد کرد تا دریک کنفرانس آنلاین میان تاجران و سرمایه گذاران افغان و ‏سریلانکا زمینه گفتگو های تجاری و همکاری های مشترک فراهم گردد. وی افزود اتاق تجارت و سرمایه ‏گذاری تلاش می نماید تا در تفاهم با دولت های افغانستان و سریلانکا دهلیز هوایی میان دو کشور گشایش ‏یافته و زمینه صادرات و واردات از طریق دهلیز هوایی گسترش یابد‎.
 
آقای هاشمی افزود‎:‎‏ حجم تجارت میان دو کشور بسیار ناچیز بوده و انتظار می رود با امضای تفاهمنامه ‏همکاری مشترک میان اتاق های تجارت دو کشور که در سال 2020 میلادی به امضاء رسید، بستر مناسب ‏برای افزایش تجارت دو کشور فراهم گردد‎.
 
آقای دی سلوا سفیر سریلانکا در افغانستان، از پیشنهاد آقای هاشمی استقبال نموده و وعده سپرد که در مقر ‏اتاق، با تاجران و سرمایه گذاران افغان ملاقات کرده و ضمن معرفی فرصت موجود تجارتی و سرمایه ‏گذاری در کشور سریلانکا، هر نوع همکاری را در جهت گسترش روابط تجارتی و سرمایه گذاری های ‏مشترک خواهد نمود. وی افزود تاجران افغان می توانند میوه های خشک افغانستان را به سریلانکا صادر ‏نموده و متقابلاً از آن کشور چای وارد کنند‎.