ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری با تاجران حوزه جنوب غرب کشور

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، طی سفر کاری خویش به ولایت هرات با محترم بخت الرحمن شرافت رئيس اداره خط آهن در حالیکه محترمان: محمدیونس قاضی زاده رئیس هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری هرات، فیض محمد خافی تاجر مطرح کشور، حمیدالله خادم ٰرئیس اتاق صنایع و معادن ولایت هرات حاجی محمد خان کاکړ تاجر ملی و برخی از تاجران و سرمایه گذاران حوزه جنوب غرب کشور نیز حضور داشتند دیدار نموده و پیرامون احداث ستیشن خط آهن در بندر روزنک، چگونگی استفاده از راه آهن جهت انتقال کالاهای صادراتی و وارداتی و ایجاد امکانات بیشتر برای صادرکنندگان و واردکنندگان در این راستا، بحث و تبادل نظر نمود.

محترم بخت الرحمن شرافت، ضمن ارائه معلومات در رابطه به فعالیت ها،‌ دستاورد ها، پلان های انکشافی اداره خط آهن، معیاری سازی خدمات این اداره جهت انتقالات کالا های وارداتی و صادراتی و برخی مسایل دیگر، فراهم آوری سهولت های بیشتر برای سکتور خصوصی کشور را از هدایت های اساسی رهبری حکومت عنوان کرده  و از تاجران کشور خواست تا از راه آهن به منظور انتقالات محصولات شان استفاده نمایند.

محترم محمد یونس مهمند، روی ایجاد تسهیلات بیشتر مرتبط به راه آهن، به ویژه در زمینه نرخ انتقال محصولات داخلی به کشور های منطقه و جهان از طریق خط آهن، تسریع روند انتقالات از خارج به داخل و برعکس آن و بلند بردن ظرفیت های موجود تاکید نموده و نقش خط آهن را در ‌رشد اقتصادی و ایجاد اقتصاد منطقوی مهم توصیف نمود.

محترم محمد یونس قاضی زاده، در رابطه به فعالیت ها و دستاوردهای اتاق تجارت وسرمایه گذاری هرات، افزایش صادرات حوزه جنوب غرب و چالش های موجود در زمینه تجارت و انتقالات محصولات صادراتی و وارداتی  آن حوزه معلومات ارائه کرده و از همکاری های همه جانبه اتاق تجارت هرات با تاجران حوزه جنوب غرب اطمینان داد.

فیض محمد خافی، احداث خط آهن روزنک- هرات را از نگاه بستر سازی برای سرمایه گذاری بیرونی با آهمیت دانسته و ایجاد تأسیسات همزمان با احداث خط آهن را نیاز عمده عنوان کرد.

در پایان،‌ فیصله گردید تا در مجالسی که به منظور احداث خط آهن روزنک- هرات تدویر میگردد، نمایندگان اتاق های تجارت وسرمایه گذاری و صنایع و معادن نیز حضور داشته باشند و نظریات و پیشنهادات شان را با رهبری اداره خط آهن شریک سازند.