نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و صرافان کشور با رهبری د افغانستان بانک

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترمان محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره و خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق، احمد شاه حکیمی معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری کابل، شماری از مسوولان اتحادیه صرافان و سرای شاهزاده کابل با محترم مولوی محمد ادریس سرپرست ریاست د افغانستان بانک و محترم جبارخیل آمر عملیاتی بانک مذکور طی نشستی پیرامون تقویت نظام مالی، ثبات پول افغانی و همکاری مشترک بحث و تبادل نظر نمودند.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن تاکید بر همکاری های مشترک سکتور خصوصی و دافغانسنان بانک در جهت تقویت وضعیت مالی کشور، روی بعضی از مشکلات سکتور خصوصی کشور به ویژه در قسمت وضعیت عمومی، بلند رفتن نرخ اسعار در مقابل پول افغانی و همچنان چالشهای موجود در رابطه به انتقال پول تاجران به خارج از کشور جهت خرید اموال تجارتی نیز اشاره نمود.
 
محترم خانجان الکوزی، از بالا رفتن سرسام آور نرخ اسعار در مقابل پول افغانی نگرانی خود را ابراز داشته و نیز موضوع انتقال پول را یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه تجارت کشور عنوان کرده و خواهان همکاری د افغانستان بانک در زمینه گردید.
 
همچنان سایر تاجران و صرافان کشور نظریات شانرا در قسمت کاهش ارزش پول افغانی، عدم دسترسی تاجران به پول های شان در بانک های کشور و عدم نقدینگی در بانک ها ابراز داشته و بر همکاری مشترک میان سکتور خصوصی و صرافی ها با د افغانستان بانک تأکید کردند.
 
محترم مولوی محمد ادریس سرپرست ریاست د افغانستان بانک، بعد از استماع مشکلات و نظریات هیات رهبری اتاق و اتحادیه صرافان، افزود که امارت سلامی افغانستان تلاش می ورزد تا از مشکلات پیش آمده جلوگیری نماید. وی خواهان طرح پیشنهادی مشخص سکتور خصوصی در این رمینه گردیده وعده سپرد که پیشنهادات و نگرانی سکتور خصوصی را با رهبری امارت اسلامی شریک ساخته و هرنوع همکاری لازم را در جهت کاهش مشکلات موجود انجام خواهد داد.