ملاقات سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری با مسوولان اداره سرمایه گذاری خیبر پشتونخواه

محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در جریان سفر کاری خویش به پاکستان، در حالیکه محترم نقیب الله صافی رئیس اجرایوی اتاق افغان- پاک، تعدادی از اعضای رهبری اتاق و تجارت و سرمایه گذاری ننگرهار و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران کشور ایشان را همراهی میکردند، روز چهارشنبه با مسولان اداره سرمایه گذاری خیبر پشتونخواه ملاقات کرده و پیرامون فرصت های موجود سرمایه گذاری میان دو کشور بحث و گفتگو نمود.

آقای هوتک، در مورد فرصت های موجود در افغانستان صحبت نموده و آنرا زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور دانست. وی، مشکل عمده تاجران افغان در پاکستان را مسدود بودن بیش از ۴۰۰ کانتینر از اموال تجاری افغان در بندر کراچی عنوان کرد. وی، از مسوولان اداره سرمایه گذاری خیبر پشتونخواه خواست تا در رها سازی اموال تجاری تاجران افغان و تشویق تاجران و سرمایه گذاران پاکستان‌ جهت سرمایه گذاری در سکتور های مختلف به ویژه استخراج معادن و میکانیزه سازی زراعت در افغانستان با ایشان همکاری نمایند.

در پایان این نشست، مسئولان اداره سرمایه گذاری صوبه خیبر پشتونخواه طی یک پریزنتیشن در رابطه به فرصت های موجود سرمایه گذاری در صوبه مذکور، برای تاجران افغان معلومات مفصل ارائه کرد.

پنجشنه، ۷ جدی ۱۴۰۲