رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات صبح روز (یک‌شنبه 26 دلو) بخاطر بررسی وضعیت در گمرک اسلام‌قلعه به آن منطقه سفر کرده و خسارات بجا مانده از فاجعه آتش‌سوزی را مورد بررسی قرار دادند

رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، فاجعه آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه را عمیق عنوان کرده و تاکید دارند که صدها موتر اموال تاجران به آتش سوخته و میلیون‌ها دالر آمریکایی خسارات مالی بر جای گذاشته است.
در این سفر رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری با آمنه احمدی رییس عمومی گمرکات که در راس یک هیات بخاطر بررسی فاجعه آتش‌سوزی به این ولایت آمده است دیدار کرده و تاکید داشتند که باید خسارات وارده به تاجران ملی را حکومت پرداخت کند.
 
هم‌چنان رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات همراه با معاون مالی و اداری مقام ولایت هرات با برخی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله محترمان آقای طاهریان نماینده خاص وزارت خارجه، معاون والی خراسان رضوی، فرماندار شهرستان تایباد، محمدصدیقی‌فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات و جابر انصار کنسول جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، در نقطه‌ی صفری مرز میان افغانستان و ایران دیدار کردند.
 
در این دیدار ابتدا رهبری این اتاق از عمل‌کرد به موقع اطفاییه جمهوری اسلامی ایران بخاطر مهار آتش و هم‌چنان از اجازه‌ی ورود موترهای حامل کالاهای بازرگانان را بدون ممانعت به ایران که از خطر آتش گرفتن مصئون ماندند، سپاسگزاری کرده و افزودند که نیاز است تا کمیته‌های مشخصِ ترتیب تا راه‌کار مناسبِ برای بیرون رفت از این بحران روی دست گرفته شود.
 
آنان تاکید کردند که در این آتش‌سوزی بازرگانان ایران نیز متضرر شده‌اند و نیاز است تا میکانیزم جدی برای جبران خساره بخاطر سرپا ایستاد شدن سکتور خصوصی روی دست گرفته شود.
مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز وعده سپردند که در کنار سکتور خصوصی هستند و از هیچ‌گونه هم‌کاری دریغ نخواهند کرد.