نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با رهبری اتاق سپین بولدک، تاجران و واردکنندگان کشور

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، محترم خانجان الکوزی و محترم ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق، طی نشستی با محترم عبدالهادی رئیس اتاق سپین بولدک و سایر اعضای رهبری این اتاق، محترم حاجی عبیدالله رئیس اتحادیه رخت و تعدادی زیادی از تاجران و واردکنندگان کشور در دفتر مرکری اتاق ملاقات کرده و پیرامون مشکلات شان و راه حل آن بحث و تبادل نظر نمودند.
 
تاجران اشتراک کننده در این نشست، مشکلات موجود خود را در مورد حدود سه صد کانتینر از کالاهای متوقف مانده تاجران افغان در بندکراچی، مشکلات ترانسپورتی و افزایش کرایه از مسیر بندر عباس الی مرز افغانستان، موضوعات گمرکی و سایر مشکلات شان را با رهبری اتاق شریک ساخته و خواهان همکاری اتاق در زمینه رها سازی کانتینر های متوقف مانده در بندر کراچی و حل سایر مشکلات شان گردیدند.
 
محترم الکوزی، از سفر قبلی هیات رهبری اتاق به پاکستان که باعث رها سازی حدود سه هزار کانتیر متوقف شده در بندر کراچی گردید، یادآور شده و بر ادامه تلاش های اتاق در قسمت اجازه ورود سایر کانتینرهای متوقف مانده که شامل وسایل الکترونیک، پرزه جات موتر و مواد غیر خوراکی می شوند، نیز اطمینان داد.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به تاجران و استماع مشکلات آنان، افزود که اتاق همواره سعی و تلاش ورزیده تا مشکلات تاجران کشور را با مقامات ذیربط حکومت شریک ساخته و ضمن حل مشکلات شان، تسهیلات بیشتری را برای تاجران و واردکنندگان کشور فراهم سازد. وی، علاوه کرده که امروز هم روی مشکل توقف حدود سه صد کانتیز از کالاهای متوقف مانده در بندر کراچی پاکستان با مقامات حکومت صحبت های داشتند و قرار است با حضور داشت تعدادی از تاجران کشور نیز نشستی را با مقامات حکومت برگزار نمایند با به مشکلات فوق الذگر رسیدگی صورت گیرد.
 
محترم شیرین آغا سخی، در رابطه به طرزالعمل جدید که از سوی وزارت مالیه ایجاد میگردد، معلومات ارائه کرده افزود: این وزارت یک طرزالعمل جدید را ایجاد می نماید که درآن دو فیصد مالیه اضافی از سرجمع تمام اموال اخذ می گردد.
 
محترم ضیاءالدین اچکزی، در نشست جداگانه ایکه با رهبری اتاق سپین بولدک داشت، وعده سپرد که اتاق مشکلات شانرا با ارگان های ذیربط حکومت در میان گذاشته و تلاش خواهند کرد تا به مشکلات آنان رسیدگی صورت گیرد.
 
سه شنبه، 21 قوس 1402