اشتراک هیات رهبری اتاق در کنفرانس شناسایی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری ولایات زون جنوب شرق

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق، محترم خان محمد سرفراز باز رییس دارالانشای هیات مدیره، جان آقا صادقی و محمد گردیزی اعضای هیات مدیره اتاق، در حالیکه معینان محترم وزرای خارجه، زراعت، صنعت و تجارت و اقتصاد، محترم محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل اتاق، روئسای اتاق های ولایتی پکتیا، پکتیکا، خوست و لوگر، والیان محترم ولایات کابل و لوگر نیز حضور داشتند، در کنفرانس شناسایی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری ولایات زون جنوب شرق اشتراک ورزیدند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به اراکین بلند پایه حکومتی، هیات رهبری اتاق های ولایتی، نمایندگان سکتور خصوصی و تمام اشتراک کنندگان این مجلس، از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری لوگر بابت تلاش های شان در زمینه تدویر چنین کنفرانس، قدردانی کرده و ولایت لوگر را سرشار از منابع طبعی به ويژه معادن مس عینک، طلا و سنگ های قیمتی دانسته و از سرمایه گذاران داخلی خواست تا در استخراج معادن، میکانیزه سازی زراعت و دیگر سکتور ها در این ولایت سرمایه گذاری نمایند.

آقای مهمند، پیشرفت یک کشور را وابسته به صنعت و تجارت دانسته و خواهان ایجاد پارک های صنعتی در ولایات کشور به ويژه ولایات جنوب شرق کشور از سوی مسوولان حکومتی گردید.

روئسای اتاق های ولایتی لوگر، پکتیا، پکتیکا و خوست، مشکلات عمده  شانرا در قسمت نبود پارک های صنعتی، نبود ترانزیت معیاری، نبود سرد خانه برای میوه های تازه و سبزی، نبود مارکیت های معیاری میوه و سبزی، معیاری سازی بنادر ولایات جنوب شرق و نبود لابراتوار معیاری در بنادر، عنوان کرده و از مسوولان حکومتی خواستند، تا در قسمت رفع مشکلات فوق الذکر همکاری نماید.

معین تخنیکی وزارت اقتصاد، امنیت سرتاسری و از بین رفتن فساد اداری را زمینه خوب سرمایه گذاری در کشور دانسته و از تمام تاجران و سرمایه گذاران خواست تا در سکتور های مختلف سرمایه گذاری نمایند. وی، از همکاری همه جانبه خویش در قسمت تسهیلات برای تاجران اطمینان داد.

 معین سیاسی وزارت امور خارجه، ضمن قدردانی از اتاق بابت تدویر چنین کنفرانس، نقش سکتور خصوصی را در قسمت آبادی  کشور مهم خوانده و از همکاری همه جانبه خویش در زمینه صدور ویزه کشور های منطقه و جهان برای تاجران و سرمایه گذاران اطمینان داد.

پنجشنبه، ۲ قوس ١٤٠٢