جلسه مشترک رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با تاجران کالاهای ترانزیتی و ریاست عمومی گمرکات، برگزار شد

جلسه مشترک میان اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با رهبری ریاست عمومی گمرکات وزارت مالیه و تاجران کالاهای ترانزیتی با حضورداشت محترم خانجان الکوزی رئیس اتاق مشترک افغان-پاک و عضو هیات مدیره اتاق، محترم عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات، محترم نیاز محمد الهام نماینده تاجران کالاهای ترانزیتی و تعدادی از واردکنندگان برگزار گردید.

در این نشست، پیرامون مشکلات موجود ترانزیتی در بندر کراچی و جستجوی بدیل مناسب جهت انتقالات کالاهای وارداتی تاجران افغان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

محترم نیاز محمد الهام، مشکلات ترانزیتی تاجران افغان در بندر کراچی را، در رابطه به منع ورود بعضی از محموله های ترانزیتی افغانستان از سوی پاکستان، بلند بودن محصول ترانزیتی و عدم رعایت اصول ترانزیت بین المللی، را با رهبری اتاق و ریاست عمومی گمرکات شریک ساخته خواهان جستجوی راه بدیل جهت رفع مشکلات فوق گردید.

محترم خانجان الکوزی، مشکلات ترانزیتی تاجران افغان را در بندر کراچی قابل درک دانسته و از تاجران کشور خواست که تلاش نمایند تا واردات شان را، از طریق بنادرعباس و چابهار تنظیم کنند. وی، روی بلند بردن محصول ترانزیت بالای اقلام ترانزیتی پاکستان از راه افغانستان نیز تاکید کرد.

رئیس عمومی گمرکات، از تلاش های خویش مبنی بر حل مشکلات ترانزیتی تاجران کشور در بندر کراچی یادآور شده و از ایجاد تسهیلات لازم در بنادر عباس و چابهار از سوی کشور ایران برای تاجران افغان جهت انتقالات ترانزیتی شان، اطمینان داد. وی، همچنان وعده سپرد تا آنعده از محموله های وارداتی سمنت را که قبلا منع گردیده بود، اجازه ورود به کشور بدهد.

پنجشنبه، 20 میزان 1402