ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری با سرپرست وزارت صنعت و تجارت

محترم محمدیونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت ملاقات کرده و در رابطه به مشکلات موجود در زمینه محصولات ترانزیتی تاجران افغان از راه بندر کراچی پاکستان بحث و گفتگو نمود.

آقای مهمند، ایجاد موانع روی محصولات ترانزیتی کشور، از سوی پاکستان را خلاف تفاهم نامه های موجود ترانزیتی میان دو کشور و عدم رعایت اصول بین المللی ترانزیت عنوان کرده و از رهبری وزارت صنعت و تجارت خواست تا با در نظر داشت میزان تجارت وسیع افغانستان از راه بندر کراچی، با مسوولان مربوطه این کشور، صحبت نماید تا تسهیلات ممکن ایجاد گردد. وی، روی تطبیق کامل تفاهم نامه اپتا تاکید نموده و خواستار پابندی دو طرف به اصول ترانزیت میان دو کشور گردید.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت، ضمن تایید مشکلات موجود در زمینه ترانزیت با کشور پاکستان، از تلاش های خویش در زمینه شریک سازی و جستجوی راه حل مناسب اطمینان داد.
    
در این نشست، روی مسایل موجود از جمله: جستجوی راه های بدیل ترانزیت، ایجاد تسهیلات لازم ترانزیتی میان کشور های منطقه، تقویت روابط تجارتی با کشور های جهان و حل مشکلات تخنیکی در بنادر کشور بحث گردید.

چهارشنبه، 12میزان 1402