ملاقات سرپرست ریاست هیات عامل اتاق با رئیس تجارتی شرکت مواد غذایی ایروسین قزاقستان

محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حضورداشت محترم محمد انورعارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل و محترم توکل خرم رئیس مرکز حل منازعات تجارتی اتاق، با محترم کراتبانوف اسخت رئیس تجارتی شرکت تولیدی مواد غذایی ایروسین کشور قزاقستان و تیم همراه شان، ملاقات کرده و پیرامون فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در کشور، جلب سرمایه گذاری های خارجی در بخش های مختلف به ویژه تولید مواد غذایی و بهبود روابط تجارتی میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمود.

آقای هوتک، فعالیت ها و دستاوردهای اتاق تجارت و سرمایه گذاری را به شکل مفصل تشریح کرده و از همکاری اتاق در جهت ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در کشور اطمینان داد. وی، وعده سپرد تا جلسه مشترکی را میان تاجران افغان و رئیس شرکت تولید مواد غذایی به هدف بهبود روابط تجارتی، زمینه سازی نماید.

آقای عارفی، در مورد فرصت تجارت و سرمایه گذاری کشور معلومات ارائه کرده و از رئیس شرکت تولید مواد غذایی خواست تا با در نظر داشت این فرصت ها در بخش های مختلف به ویژه صادرات میوه خشک افغانی که از شهرت جهانی برخوردار بوده سرمایه گذاری، نماید.

آقای کراتبانوف اسخت، در رابطه به فعالیت های شرکت تولیدی مواد غذایی ایروسین معلومات ارائه کرده و وعده سپرد تا در هماهنگی با اتاق، در قسمت بهبود روابط تجارتی و داد و ستد مواد غذایی با تاجران افغان تلاش نماید.

یکشنبه، 9 میزان 1402