معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری با تاجران ولایت بلخ دیدار نمود

محترم خیرالدین مایل احمدی، معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حضورداشت محترم شیرین آغا سخی ٰرئيس مالی هیات مدیره اتاق، با محترم اسدالله اسدی سرپرست اتاق ولایت بلخ، محترم عبدالمجید نیازی، رئيس اتاق اندخوی و برخی از تاجران مطرح ولایت بلخ دیدار نموده و پیرامون مشکلات و چالش های موجود شان در زمینه مالیات و بررسی های مالیاتی شرکت های وارداتی بحث و تبادل نظر نمود.

تاجران ولایت بلخ، مشکلات مالیاتی شان را با رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان شریک ساخته، پیشنهادات و نظریات مشخص خویش را در زمینه رفع مشکلات مذکور با رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری مطرح نموده و خواهان همکاری اتاق در در جهت رفع مشکل شان گردیدند.

محترم خیرالدین مایل احمدی، ضمن اظهار خوش آمدید به تاجران ولایت بلخ، مشکلات مالیاتی آنها را قابل درک دانسته و از تلاش های اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در قسمت ایجاد تسهیلات و از بین بردن مشکلات عمده مالیاتی اطمینان داد. وی، پرداخت مالیه واحد حین واردات کالاها و محصولات از کشور های بیرونی را به سود تاجران و حکومت دانسته و روی برداشتن گام های عملی در این زمینه تاکید ورزید.

محترم شیرین آغا سخی، در رابطه به طرح ترتیب شده از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و طبقه بندی اصناف به کته گوری های مختلف جهت سنجش مالیات معلومات ارائه کرده و از تلاش های اتاق در جهت فراهم آوری تسهیلات لازم با هماهنگی ادارات ذیدخل حکومتی اطمینان داد.

یکشنبه، ۲۸ جوزا ۱۴۰۲