ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با اتشه تجارتی پاکستان مقیم کابل

 هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترمان: محمدیونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، خیرالدین مایل احمدی، معاون تجارتی هیات مدیره اتاق، خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق و میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، با محترم داکتر کوثر علی زیدی، اتشه تجارتی کشور پاکستان و برخی از تاجران آن کشور دیدار نمودند.

محترم محمد یونس مهمند، تشریف آوری اتشه تجارتی کشور پاکستان و تاجران آنکشور را به دفتر مرکزی اتاق، خوش آمدید گفته، در رابطه به موضوعات تجارتی و سرمایه گذاری میان دو کشور، فرصت ها و چالش های فرا راه تجارت و مشکلات ترانزیتی کشور پاکستان از راه افغانستان به آسیای میانه صحبت نموده گفت: مسدود شدن کشت کوکنار، کاهش چشمگیر فساد اداری و تآمین امنیت سرتاسری از مسایلی عمده جهت تسریع روند تجارت و سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود. وی، از تاجران کشور پاکستان خواست تا در افغانستان در سکتور های مختلف سرمایه گذاری نمایند. آقای مهمند، روی ساخت مراکز صحی و علمی مشترک از سوی پاکستان در کابل تأکید ورزید.

محترم خیرالدین مایل احمدی، روی اشتراک تاجران و سرمایه گذاران پاکستانی در دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) تأکید کرده و از آنها خواست تا در این راستا گام های عملی را جهت انتقال کالاهای شان به نمایشگاه متذکره برداشته و سهم فعال گیرند.

محترم خانجان الکوزی، از کاهش قیمت زغال سنگ الی ۳۰ دالر فی تن خبر داده و از تلاش های اتاق در زمینه ایجاد تسهیلات لازم در بخش ترانزیت کشور پاکستان به آسیای میانه از طریق خاک افغانستان وعده سپرده و از تاجران آن کشور خواست تا تلاش بیشتر نموده و میزان تجارت و سرمایه گذاری را میان دو کشور افزایش دهند.

داکتر کوثر علی زیدی، زغال سنگ و برخی از منابع طبیعی افغانستان را ضرورت کشور پاکستان دانسته و از کاهش قیمت زغال سنگ استقبال کرده و آنرا به سود مردم و حکومت دو کشور دانست. وی، از ایجاد مارکیت مشترک میان دو کشور و فراهم آوری تسهیلات لازم در قسمت ویزه برای تاجران افغان خبر داده از همکاری های شان در این راستا اطمینان داد.

یکشنبه، ۲۸ جوزا ۱۴۰۲