ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری با سرپرست سفارت جاپان در افغانستان

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان درحالیکه محترمان : محمد صدیق مهمند رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری کندهار، حاجی شرف الدین مشاور ارشد اتاق و‌ جمع کثیری از تاجران و سرمایه گذاران این ولایت نیز حضور داشتند با محترم تاکاشی اوکادا سرپرست سفارت جاپان در افغانستان دیدار نموده و پیرامون توسعه تجارت، سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور و ایجاد تسهیلات برای تاجران افغان، بحث و تبادل نظر نمود.

محترم محمد صدیق مهمند، تشریف آوری آقای تاکاشی او کادا و هیات همراه شان را به ولایت کندهار، خاصتاً اتاق تجارت و سرمایه گذاری این ولایت خیر مقدم گفته و به منظور توسعه تجارت میان دو کشور و ایجاد تسهیلات به تاجران افغان خواهان همکاری سفارت چاپان گردید.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن یادآوری از روابط دیرینه دوستی، اقتصادی و تجاری میان جاپان و افغانستان، خواهان همکاری همه جانبه سفارت چاپان در زمینه تسهیلات صدور ویزه به تاجران وسرمایه گذارن افغان گردید.

آقای مهمند، تأمین امنیت و صلح سرتاسری در افغانستان،‌ از بین رفتن فساد در ادارات دولتی، منع کشت کوکنار و ایجاد تسهیلات بیشتر برای تاجران را فرصت خوبی در جهت سرمایه گذاری در افغانستان دانسته و خواهان توسعه روابط تجاری – اقتصادی میان افغانستان و جاپان گردید.

آقای تاکاشی،‌ پس از استماع صحبت های هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری، اتاق کندهار و سخنرانان حاضر در مجلس، وعده همکاری همه جانبه سفارت جاپان را در راستای توسعه تجارت، عادی سازی روند تجارتی با افغانستان و تسهیلات صدور ویزه برای تاجران افغان را نمود.

دوشنبه، ۱۱ ثور ۱۴۰۲