دیدار هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری، با تاجران مواد ارتزاقی مندوی باغ قاضی شهر کابل

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، و محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، در حالیکه محترم شیرمحمد مشفق رئیس عمومی عواید وزارت مالیه و محترم انجینیرعبدالله رئیس عواید زون مرکز نیز حضور داشتند با محترم عبدالغنی رئیس اتحادیه مواد ارتزاقی مندوی باغ قاضی  و اعضای این اتحادیه، دیدار کرده و پیرامون چگونگی پرداخت مالیات اصناف،‌ شیوه محاسبه مالیات، ایجاد توازن در پرداخت مالیات اصناف و جستجوی راه های معقول جهت حل چالش های موجود در بخش مالیات  بحث و تبادل نظر نمودند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن قدردانی از تلاش ها و فعالیت های تاجران  مواد ارتزاقی در زمینه تأمین مواد اولیه بازارهای کشور طی دو سال گذشته،‌ پرداخت مالیات توسط تاجران مواد ارتزاقی را یکی از وجیبه های اسلامی و ملی تاجران دانسته و از آنها خواست تا در این راستا با ادارات ذیربط حکومتی از همکاری های شان دریغ ننمایند. وی،‌ تطبیق پروژه های زیربنایی، از جمله کانال قوش تپه، بازسازی تونل سالنگ و برخی پروژه های بزرگ دیگر را نتیجه پرداخت های مالیاتی مردم به حکومت دانسته و روی پرداخت به موقع مالیات توسط تاجران، ایجاد توازن و شفافیت لازم در بخش مالیات،‌ تجدید نظر در مالیات اصناف باغ قاضی و ایجاد میکانیزم جامع و جوابگو در زمینه مالیات از سوی وزارت مالیه تاکید نمود.

چند تن از تاجران مندوی باغ قاضی به نمایندگی تمام اصناف موجود در آن مندوی‌، در رابطه به چالش بوجود آمده به ویژه کمرشکن بودن و عدم توازن مالیات معلومات شان را با رهبری اتاق و رهبری ریاست عمومی عواید شریک ساختند و در زمینه خواستار تجدید نظر در تعرفه های مالیاتی شان گردیدند.

محترم شیر محمد مشفق، بعد از استماع صحبت های تاجران آن مندوی،‌ روی ایجاد تسهیلات لازم در زمینه پرداخت های مالیاتی آنها و تأمین عدالت در قسمت محاسبه مالیات اطمینان داده و وعده همکاری های همه جابنه را در این زمینه نمود.

محترم انجینر عبدالله، در رابطه به نورم های مربوط به مالیات اصناف معلومات ارائه نموده گفت: نورم مالیات اصناف در گذشته ۱.۵ فیصد روی فروشات عمومی تعیین گردیده بود ولی با توجه به شرایط کنونی کشور رهبری حکومت تصمیم اتخاذ نمودند که نورم مالیات از فیصدی متذکره به ۰.۵ فیصد کاهش یافته تا اصناف کشور بتوانند مالیات خویش را به موقع پرداخت نمایند.

در پایان نشست، فیصله گردید تا هیئتی از طرف اتحادیه مواد ارتزاقی تعیین و با ریاست عواید زون مرکز روی بیرون رفت از مشکل بوجود آمده مشترکاً کار نمایند تا به راه های حل معقول دستیابند