اشتراک معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری در جلسه مشورتی معینیت گمرکات و تولیدکنندگان و تاجران بطری

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه برخی از تاجران و صنعت کاران بطری نیز حضور داشتند، در جلسه ای که از سوی معینیت گمرکات وزارت مالیه به منظور تعیین نرخ تعرفه روی واردات بطری دایر گردیده بود، اشتراک نمود.

آقای مهمند، از تولیدات داخلی به ویژه در بخش تولید بطری های مختلف قدردانی نموده و روی بلند بردن کیفیت و ظرفیت تولید بطری در داخل کشور تاکید ورزید. وی،‌ نقش تاجران بطری را در تامین نیازمندی این محصول در بازار مهم خوانده و از مسوولان معینیت گمرکات خواستار ایجاد توازن در زمینه تعیین نرخ تعرفه گمرکی مناسب گردید، تا از یک طرف باعث تشویق تولیدات داخلی گردیده و از طرف دیگر تاجران بطری بتوانند با پرداخت تعرفه مناسب به واردات بطری ادامه دهند.

محترم عبدالمتین قلندری یکی از تولیدکنندگان داخلی بطری، به نمایندگی از تولیدکنندگان این محصول در رابطه به جزئیات تولیدات داخلی،‌ کیفیت و ظرفیت موجود معلومات ارائه نموده و خواهان توجه جدی تعیین نرخ تعرفه گمرکی با در نظرداشت تولیدات داخلی گردید.

 محترم محمد عارف، یکی از واردکنندگان بزرگ در بخش بطری، به نمایندگی از واردکنندگان دیگر صحبت نموده گفت: تولیدات داخلی بطری نمی‌تواند تکافوی تقاضا موجود در بازار را نماید و نیاز احساس می‌شود تا بطری از کشور های دیگر وارد گردد. وی، از معینیت گمرکات وزارت مالیه خواست تا با در نظر داشت واقعیت های موجود در بازار، روی تعیین نرخ تعرفه گمرکی و واردات این محصول تصمیم معقول اتخاذ نماید.

 مسوولان معینیت گمرکات وزارت مالیه، بعد از استماع صحبت های رهبری اتاق، واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی بطری، روی تعیین هیات مشترک که متشکل از تولیدکنندگان داخلی و تاجران باشند فیصله نمود، تا بعد از بررسی های لازم هیات مشترک روی تعیین نرخ تعرفه گمرکی تصمیم مناسب اتخاذ شود.