دیدار معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری، با تاجران مواد ارتزاقی مندوی باغ قاضی شهر کابل

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، به منظور استماع چالش های واردکنندگان مواد ارتزاقی،‌ ارزیابی قیم مواد اولیه، جستجوی راه های حل مشکلات و برخی مسایل دیگر، از مندوی مواد ارتزاقی باغ قاضی دیدار نموده و با محترم عبدالغنی رئیس اتحادیه مندوی باغ قاضی و برخی از اعضای این اتحادیه، صحبت نمود.

محترم عبدالغنی، تشریف آوری محترم محمد یونس مهمند را به این مندوی خیرمقدم گفته و در رابطه به مشکلات تاجران مواد ارتزاقی معلومات ارائه نموده گفت: یکی از مشکلات عمده تاجران، پرداخت مالیات در هنگام تصفیه مالیاتی مواد اولیه است که علاوه بر 2 فیصد تعرفه گمرکی مبالغ سنگین نیز بالای آن افزون می شود که خود باعث افزایش نرخ مواد ارتزاقی در بازار می گردد.

آنان از هیات رهبری اتاق خواستند تا اتاق در زمینه حل مشکل مذکور و در هماهنگی های بیشتر میان ادارات ذیربط حکومتی و تاجران، به راه حل مناسب دست یابد.

آقای مهمند، از تلاش ها و فعالیت های واردکنندگان مواد ارتزاقی در زمینه تأمین مواد اولیه بازارهای کشور طی دو سال گذشته قدردانی نموده و روی ایجاد مارکیت بزرگ مواد ارتزاقی که مطابق به معیار های جهانی اعمار گردد، تاکید ورزیده و در این راستا از همکاری همه جانبه اتاق اطمینان داد. وی، از تمام تاجران مواد ارتزاقی کشور خواست تا به احترام ماه مبارک رمضان و با در نظرداشت مشکلات اقتصادی مردم، مسوولیت ایمانی و وجدانی خویش را در زمینه  کمک و یاری به مردم نیازمند کشور، ایفا نمایند.