شماری از تاجران کشور مشکلات شانرا در بخش بانکداری با هیات رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری مطرح نمودند

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت محترمان: خانجان الکوزی و‌ ضیاوالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق، عبدالمتین قلندری منشی هیات نظار و رئیس اتاق غزنی، احمدشاه حکیمی معاون اول اتاق تجارت وسرمایه گذاری کابل و البرزعطایی رئیس اتاق جوزجان با محترم عبدالنصیر ریشتیا رئیس اتحادیه ذوب آهن و برخی از تاجران و سرمایه گذاران کشور در دفتر مرکزی اتاق دیدار نموده و در رابطه به مسدود بودن پول های تاجران درمیوند بانک، پیداکردن راه های بیرون رفت از مشکل متذکره و ایجاد هماهنگی با ادارات ذیربط حکومتی در زمینه، بحث و تبادل نظر نمود.

محترم عبدالنصیررشتیا، در رابطه به مسدود بودن پول های تاجران کشور در میوند بانک و عدم دسترسی آنان به پول های شان معلومات ارائه نموده گفت: تاجران کشور به دلیل اینکه پول های شان در میوند بانک مسدود بوده به مشکل کمبود نقدینگی حاد مواجه هستند و در همچو یک وضعیت نمی توانند داد و ستد خویش را در داخل و بیرون از کشور انجام دهند. وی، ضمن قدردانی از همکاری های همیشگی اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان در جهت رفع مشکلات شان، در زمینه حل این مشکل نیز خواستار همکاری و ایجاد هماهنگی بیشتر اتاق با ادارات ذیربط حکومتی گردید.

محترم محمدیونس مهمند، نقش تاجران و سرمایه گذاران کشور را در راستای رشد و انکشاف اقتصادی ارزنده تلقی نموده و مسدود بودن پول های تاجران و سرمایه گذاران، را نگران کننده و ضربه شدید به اقتصاد کشور خواند.
 
آقای مهمند، آزاد سازی پول های تاجران کشور در میوند بانک را یکی از اولویت کاری رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری دانسته و در این راستا از تلاش های رهبری اتاق اطمینان داد.