نشست هیات رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان با اتشه تجارتی سفارت ترکیه مقیم کابل

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه محترم خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق نیز حضور داشت با محترمان: جانر بوزاق آتشه تجارتی سفارت ترکیه در کابل، محترم حسین آونی بوتسالی مشاور گروپ شرکت های ساختمانی 77، صمد اوزترک معاون شورای روابط تجارت خارجی ترکیه و همکاران شان، دیدار و پیرامون مسایل تجارت و سرمایه گذاری میان ترکیه و افغانستان، شناسایی فرصت های موجود بحث و تبادل نظر نمود.

محترم محمد یونس مهمند، تشریف آوری اتشه تجارتی و برخی از اعضای شورای روابط تجارتی ترکیه را به اتاق تجارت خیر مقدم گفته، روی تحکیم روابط تجارتی و سرمایه گذاری میان دو کشور تاکید ورزید.
 آقای مهمند، پروژه های زیربنایی از جمله: تولید انرژی، استخراج معادن و میکانیزه شدن زراعت کشور را نیاز حیاتی دانسته و از کشور ترکیه خواستار همکاری های همه جانبه در این زمینه و همچنان ایجاد اتاق مشترک میان افغانستان و ترکیه گردید.

محترم خانجان الکوزی، ضمن قدردانی از خدمات شایسته سفارت ترکیه در زمینه تسهیل خدمات صدور ویزه برای تاجران افغان، خواهان شناسایی مسلکی ظرفیت های موجود تجاری و زراعتی میان دو کشور گردید. اقای الکوزی روی برگزاری نمایشگاه های مشترک در آینده تاکید ورزیده و از آنها خواست تا تاجران کشور خویش را تشویق به اشتراک در نمایشگاه های آینده نمایند.

محترم صمد اوزترک، تعهدات خویش را در رابطه به تحکیم روابط تجارتی میان ترکیه و افغانستان ابراز داشته و در مورد  فعالیت های شورای روابط تجارت خارجی ترکیه به هیات رهبری اتاق معلومات ارائه نمود. وی، گفت: به دلیل بوجود آمدن امنیت سرتاسری در افغانستان تاجران ترکی علاقمند به سرمایه گذاری و شریک سازی تجارب خویش با افغانان هستند.

محترم حسین آونی بوتسالی، وعده سپرد که هیات تجارتی کشور ترکیه را دعوت مینماید تا به افغانستان سفر نموده و با تاجران افغان مجالس مرتبط به تجارت و سرمایه گذاری را تدویر کنند تا به یک نتیجه مطلوب رسیده و تفاهم نامه های را به امضاء برسانند.