اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری، در محفل تجلیل از روز جهانی هوانوردی ملکی

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در محفل تجلیل از روز جهانی هوانوردی ملکی که با اشتراک محترمان هدایت الله بدری سرپرست وزارت مالیه، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت و ملا حمیدالله آخند زاده وزیر ترانسپورت و هوانوردی، رئیس هوانوردی ملکی و تعدادی دیگری از مسوولان حکومتی و شرکت های هوایی در میدان هوایی بین‌المللی کابل برگزار شده بود، شرکت ورزیده و پیرامون اهمیت هوانوردی ملکی در فعالیت های سکتور خصوصی سخنرانی نمود.

آقای مهمند، ضمن تبریکی روز جهانی هوانوردی ملکی، از همکاری خوب ریاست هوانوردی ملکی و نقش شرکت های هوایی داخلی به ویژه شرکت هوایی آریانا و کام ایر در زمینه انتقال اموال صادراتی افغانستان به کشورهای منطقه سپاسگزاری نموده، افزود: تاجران ما طی یک سال گذشته به همکاری وزارت های مالیه، صنعت و تجارت، اداره هوانوردی ملکی و شرکت های هوایی داخلی موفق شدند صدها تن از محصولات کشور را از طریق دهلیز هوایی به خارج از کشور انتقال دهند.

معاون اول هیات مدیره اتاق در رابطه به اهمیت وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: این وزارت یکی از اداره های مهم در عرصه خدمات ملکی و تجارتی بوده و امید می رود که خدمات آن هرچه بیشتر توسعه یابد. زیرا فعالیت های آن در انتقال کارگوی هوایی تأثر مستقیم بالای رشد تجارت، اقتصاد و ثبات پولی افغانی دارد.

وی، همکاری میان وزارت ترانسپورت، ریاست هوانوردی ملکی و اتاق تجارت و سرمایه گذاری را در راستای فعالیت های تجاری و انکشاف صادرات خیلی مهم توصیف کرده و در این زمینه از جانب اتاق وعده هر نوع همکاری را نمود.