اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی موسیاد (MUSIAD)

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان تحت ریاست محترم توکل احمد یار رئیس عمومی اتاق و اشتراک محترمان: نصیر احمد عرب معاون خدماتی، شرین آغا ‏سخی رئیس مالی هیات مدیره، خانجان الکوزی، محمد داود یوسفزی، بهادر خیر خواه، محمد گردیزی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق، عبدالحامد حمیدی رئیس هیات نظار اتاق، میرویس هوتک معاون مالی و اداری و امید غفورزی مسوول روابط بیین‌الملل اتاق، به نمایندگی از افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی موسیاد (MUSIAD) ترکیه شرکت ورزیده و در حاشیه نمایشگاه مذکور با سفرا و نمایندگان سکتور خصوصی کشور های مختلف جهان دیدار و مذاکره کردند.
 
این نمایشگاه که از تاریخ 2 الی 5 نومبر سال روان میلادی در شهر استانبول ترکیه برگزار گردید، در مراسم افتتاحیه آن محترم نورالدین نباتی وزیر مالیه ترکیه و محترم محمد ماش وزیر تجارت پیرامون اهمیت روابط تجاری – اقتصادی میان کشور ها و همگرایی منطقوی صحبت نموده و بر تحکیم این روابط تأکید ورزیدند.
 
سپس رئیس موسیاد در مورد نقش نمایشگاه مذکور در معرفی محصولات کشور های مختلف و تأمین روابط میان تاجران و سرمایه گذاران صحبت نموده و در رابطه به نمایشگاه معلومات ارائه کرد.
متعاقباً محترم توکل احمد یار رئیس عمومی و سایر اعضای رهبری اتاق، ضمن اشتراک در افتتاح نمایشگاه موسیاد، از غرفه های تولیدات کشورهای مختلف نیز دیدن نمودند.
 
در حاشیه این نمایشگاه محترم توکل احمد یار و اعضای رهبری اتاق، با سفرای محترم کشورهای ایتالیا، جاپان، کانگو، پاکستان، قونسل ایالات متحده امریکاه در استانبول، رئیس موسیاد و همچنان تاجران و سرمایه گذاران هسپانیه و کشورهای مختلف دیدارها و نشست های جداگانه داشتند.
 
آقای احمد یار در ملاقات ها و نشست های مذکور پیرامون فرصت های موجود سرمایه گذاری در افغانستان، بهبود وضعیت امنیتی و از بین رفتن فساد اداری در کشور، همچنان چالش های موجود ناشی از منجمد بودن دارایی های افغانستان، مشکلات در عرصه بانکداری و فقر در کشور صحبت نموده، ضمن تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در افغانستان و توسعه روابط تجارتی، خواهای همکاری جامعه جهانی در قسمت آزاد سازی دارایی های افغانستان، حل مشکلات بانکی و انتقال پول تاجران به کشور های مختلف و همچنان ادامه کمک های بشتردوستانه جامعه بین‌المللی به مردم افغانستان نیز گردید.
 
محترم توکل احمدیار، در دیدار جداگانه با رئیس اتاق تجارت استانبول، از همکاری اتاق مذکور در قسمت دعوت هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و تاجران افغان در این نمایشگاه، ابراز سپاس و امتنان نموده و بر گسترش روابط تجاری – اقتصادی و همکاری اتاق های دو کشور تأکید ورزید. وی ضمن اینکه خواهان امضای تفاهمنامه همکاری میان دو اتاق گردید، ایجاد اتاق مشترک افغانستان – ترکیه را در توسعه تجارت و تحکیم روابط دوکشور مهم و ضروری دانست.