اشتراک رئیس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در نشست رؤسای اتاق تجارت و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی (ایکو)

محترم شفیق الله عطایی رئیس هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در نشست رؤسای اتاق تجارت و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی (ایکو) که به ریاست اتاق تجارت، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور تحقق منشور 2025 این سازمان بشکل آنلاین برگزار شده بود، سخنرانی کرده و برگزاری این نشست را برای تسهیل و گسترش داد و ستد تجارتی میان کشور های عضو ایکو بسیار مهم دانست.

محترم شفیق الله عطایی رئیس هیات عامل که به نمایندگی از اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان صحبت می کرد، از برگزاری اولین نشست هیات عامل اتاق تجارت و صنایع ایکو ستایش نموده و از تمامی کشور های عضو اتاق ایکو خواست تا سطح همکاری های شان را در قسمت توسعه تجارت میان کشورهای عضو ایکو، افزایش دهند.

آقای عطایی افزود که با تغییر نظام سیاسی افغانستان امنیت سرتاسری تأمین گردیده و فرصت برای سرمایه گذاری ها به وجود آمده است. وی علاوه کرد: ما در بخش صادرات کالاها و محصولات به کشور های منطقه و جهان در مقایسه به سال گذشته افزایش چشمگیری داشتیم و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس هیات عامل اتاق، ابراز امیدواری نمود که با همکاری اعضای کشور های عضو اتاق تجارت و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی ایکو  زمینه بیشتر برای ایجاد هماهنگی میان کشور های عضو ایجاد گردد، تا توانسته باشیم روند تجارت و سرمایه گزاری در میان این کشور ها‌ را تقویت و تسریع بخشیم.

این نشست که به گونه¬ی ویدیو کنفرانس به میزبانی اتاق ایران برگزار شده بود، اشتراک کنندگان هر یک به نوبه خود از پیشرفت ها در بخش منشور 2025 سازمان ایکو بحث نموده و تأکید کردند تا زمینه های خوب همکاری را برای تجار و سرمایه گذاران کشور های عضو ایکو فراهم گردد.