معاوان اول هیات مدیره اتاق در جریان سفر به آلمان با تعدادی از تاجران و فروشندگان محصولات افغانی دیدار و پیرامون مشکلات شان صحبت نمود

محترم محمد یونس مهمند معاوان اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان در سفری که به کشور آلمان داشت با تعدادی از تاجران افغان مقیم فرانکفورت آلمان و همچنان فروشگاه های محصولات تولیدی افغانستان دیدار نموده و پیرامون مشکلات آنان و بازریابی محصولات افغانی در آنکشور صحبت نمود.
 
محترم احسان یکتن از تاجران محصولات افغانی در شهر فرانکورت، ضمن اینکه از بازار خوب میوه خشک افغانستان ابراز خرسندی نمود، نبود بسته بندی معیاری را یکی مشکلات بزرگ بر سر راه فروش این محصولات در سطح آلمان و کشورهای اروپایی نامیده، افزود که مشتریان فعلی میوه خشک را عمدتاً افغان های مقیم آلمان تشکیل میدهند و اگر پروسس و بسته بندی این محصولات به استندرد های اروپایی برابر باشد، سایر شهروندان آلمانی و اروپایی از آن خریداری و استفاده خواهند کرد.
 
تاجران و فروشندگان محصولات افغانی از کم کاری اتشه های تجارتی سفارت افغانستان در آلمان به ویژه در قسمت بازار یابی محصولات افغانی انتقاد کرده و نقش فعال آنانرا در ایجاد تسهیلات تجارتی و بازیابی محصولات کشور مهم دانستند.
 
محترم محمد یونس مهمند، بعد از دیدار با تاجران و فروشندگان محصولات افغانی و همچنان استماع مشکلات و پیشنهادات آنان، گفت که اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان همیشه تلاش ورزیده است تا محصولات افغانی به ویژه قالین، میوه خشک، زعفران و سایر محصولات به کشورهای اروپایی صادر گردند. وی ضمن مهم خواندن این بازار های برای محصولات افغانی، وعده سپرد که اتاق مشکلات و پیشنهادات سودمند آنان را با ارگانهای ذیربط امارت اسلامی شریک می سازد تا زمینه بازاریابی و ایجاد تسهیلات بیشتر را فراهم سازند.