نشست آنلاین هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با مسوولان مؤسسه اسلامی امنیت غذایی

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با خضور داشت محترمان میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل و امید غفورزی مسوول دیپارتمنت روابط بین الملل اتاق در یک نشست آنلاین با محترم دولت یمبردیف رئیس مؤسسه اسلامی امنیت غذایی، محترم عبدالله منافی موتولو مدیر ارتباطات و محترم داستان زولداسوف آمر پروگرام های این مؤسسه در مورد همکاری های تخنیکی اتاق جهت انتقال مواد کمکی مؤسسه مذکور از کشور قزاقستان به مردم افغانستان و تطبیق پروژه های روی دست آن بحث و تبادل نظر نمود.
 
این کنفرانس که روز پنج شنبه به ابتکار اتاق برگزار شد، در ابتداء محترم دولت یمبردیف در رابطه به تطبیق سه پروژه روی دست این سازمان به شکل زیر معلومات ارائه کرد:
• پروژه تهیه کمک گندم و آرد مؤسسه اسلامی امنیت غذایی از کشور قزاقستان و انتقال آن برای مردم افغانستان.
• تطبیق پروژه حمایت از مردم افغانستان که در جنوری سال روان میلادی میان سازمان کشور های اسلامی و هلال احمر کشور های اسلامی جهت کمک رسانی به مردم افغانستان تفاهم نامه همکاری را به امضاء رسانیدند.
• و کمک به دهقانان افغان به شکل تراکتور و تخم های بذری اصلاح شده جهت تولید بیشتر گندم و رشد فارم داری به منظور افزایش مواد غذایی و 50هزار خانواده بیجا شده داخلی.
 
سپس محترم محمد یونس مهمند، در مورد فعالیت های اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان طی سالیان متمادی، به مسوولان مؤسسه اسلامی امنیت غذایی معلومات ارائه نموده و ضمن یادآوری از وضعیت بد اقتصادی مردم افغانستان در شرایط فعلی، از تطبیق برنامه غذایی برای مردم افغانستان قدردانی و استقبال نموده و آنرا برای کمک به مردم نیازمند کشور مؤثر دانست.
 
آقای مهمند، به خاطر عملی سازی پروژه های نامبرده و همکاری های تخنیکی اتاق به ویژه در قسمت انتقال آن از طریق شرکت های ترانسپورتی و لوجیستیکی در راستای عملی سازی این پروژه ها، هرنوع همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را وعده سپرد.