آغاز مجدد پروازهای عادی و تجارتی شرکت هوایی کام ایر به کشورهای خارجی

به اثر سعی و تلاش هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و سکتور خصوصی کشور، مجدداً اولین پرواز تجارتی خارجی شرکت هوایی کام ایر به شهر دُبی امارات متحده عربی طی مراسمی با حضورداشت محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، محترمان غلام جیلانی وفا معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی، خان جان الکوزی و محمد داوود یوسفزی اعضای هیات مدیره اتاق، مسوولان میدان هوایی بین المللی کابل و شرکت هوایی کام ایر و همچنان شماری از تاجران و خبرنگاران ملی و بین المللی، آغاز گردید.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن ابراز قدردانی از همکاری مسوولان امارت اسلامی، از آغاز مجدد پرواز های عادی و تجارتی به کشورهای خارجی به ویژه به شهر دُبی امارات متحده عربی بعد از توقف سه ماهه، توسط شرکت هوایی کام ایر استقبال نموده و آنرا یک گام مهم در راستای رشد تجارت و ارائه خدمات به مردم کشور دانست. وی از فعالیت شرکت خصوصی هوایی کام ایر در زمینه انتقال کارگو به کشور چین که از ماه گذشته تا اکنون حدود 950 تن جلغوزه را طی 20 پرواز انتقال داده است، قدر دانی نموده، علاوه کرد: در پرواز امروزی شرکت هوایی کام ایر 105 مسافر به شهر دُبی سفر خواهند کرد.
 
آقای مهمند افزود: پرواز به دُبی علاوه بر هفته چهار پرواز می باشد که به ابوظبی صورت می گیرد. وی، از پرواز بعدی شرکت هوایی کام ایر که در هفته آینده به همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و وزارت صنعت و تجارت به کشور ازبیکستان انجام خواهد شد، نیز مژده داد.
 
معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، از مساعدت و انتقال 20 هزار بسته کمکی شرکت هوایی کام ایر شامل آرد و لوبیا به مردم کشور و حمایت مالی از شفاخانه رابعه بلخی نیز اظهار سپاس و قدردانی نمود.
محترم نورالدین عزیزی، از شرکت هوایی کام ایر به خاطر انتقال کارگو و آغار پروازهای عادی و تجارتی و همچنان تلاش های اتاق تجارت سرمایه گذاری سپاسگذاری نموده و سایر شرکت هایی هوایی را تشویق نمود تا بدون افزایش فیس خدمات بیمه، پرواز های عادی خود را به افغانستان آغاز نمایند. وی افزود با وجود مشکلات طی سال روان بیشتر از 930 میلیون دالر صادرات داشتیم که 18 تا 20 درصد اقزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.
 
آقای عزیزی، از تلاش های اخیر وزارت صنعت و تجارت در جهت حل مشکلات تجارتی و ترانزیتی با کشور های همسایه یادآوری کرده و به صنعتی شدن کشور و حمایت از سکتور خصوصی تأکید نمود.
محترم غلام جبلانی وفا، از آغاز پرواز های مسیر کابل – دُبی به عنوان خط السیر اساسی هوایی استقبال نموده و آنرا یک دستاورد بزرگ هوانوردی در وضعیت فعلی کشور خواند. وی از بعضی چالش های موجود اداره هوانوردی در جهت پرواز های بین المللی مانند عدم امنیت خدمات هوانوردی و مصئونیت پرواز ها یادآور شد که به گفته وی تلاش های جدی در جریان است تا با قرارداد و سپردن آن به یکی از شرکت های مشهور بین المللی، چالش های موجود رفع گردد.