اشتراک معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در مراسم امضاء قرار داد اعمار کمپلکس مارکیت خیر خواه میان امارت اسلامی و سکتور خصوصی

در نشستی که در قصر سلام خانه امارت اسلامی افغانستان با اشتراک محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزاری امارت اسلامی، رئیس اداره امور و همچنان محترمان، محمد یونس مهمند معاول اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، شرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق، تاجران خیر خواه مارکیت و تعدادی از مقامات حکومتی و اعضای سکتور خصوصی برگزار شد، روی کار اعمار کمپلکس مارکیت خیر خواه میان امارت اسلامی و سکتور خصوصی موافقت صورت گرفت.
 
این مارکیت که سه سال قبل در اثر آتش سوزی تخریب گردیده بود، اکنون از سوی تاجران مارکیت مذکور در 9 طبقه ( سه طبقه تحتانی به منظور پارکینک و شش طبقه بالایی دکان و تجارت خانه) که به شکل عصری و با تمام امکانات تخنیکی مجهز خواهد بود اعمار می گردد.
 
محترم محمد یونس مهمند، از این اقدام امارت اسلامی افغانستان قدردانی نموده و آنرا یک کار نیک در جهت رشد سکتور خصوصی و جامعه تجاری خواند. وی ضمن ابراز همکاری همه جانبه اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در جهت اعمار این کمپلکس تجاری، پیشنهاد کرد که یک درصد از عواید حاصله این مارکیت باید حساب خاصی جهت کمک به نیازمندان و فقرا جمع آوری گردد که مورد حمایت و تأیید تاجران نیز قرار گرفت.
 
محترم مولوی عبدالسلام حنفی، از آغاز کار اعمار کمپلکس مارکیت خیر خواه حمایت نموده، افزود که امارت اسلامی افغانستان در نظر دارد تا کار احداث پروژه های بزرگ منطقوی مانند «تاپی»، «تاپ» و خط آهن را نیز به زودی آغاز نماید. وی افزود که در کار کمپلکس مارکیت خیر خواه به حدود 2000 تن شغل ایجاد خواهد شد و در پروژه های بزرگ منطقوی بر علاوه اینکه هزاران تن شامل کار خواهند شد، میلیون ها دالر به عواید حکومت نیز افزون خواهد گردید.