هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در مورد چالش های موجود گمرکی با مقامات گمرکات کشور دیدار و گفتگو کرد

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه محترمان میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق، گلمراد عرب رئیس اتاق تجارت سرمایه گذاری ننگرهار، داکتر مخلص احمد و شماری از اعضای هیات رهبری اتاق این ولایت و برخی از تاجران حضور داشتند؛ با محترم عالم شاه ابراهیمی معین عواید گمرکات، محترم نصرالله درانی رئیس عمومی عواید وزارت مالیه و سایر مسوولان ادارات گمرک ملاقات کرده و پیرامون مشکلات گمرکی شان بحث و تبادل نظر نمودند.
 
آقای مهمند در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از تلاش های وزارت مالیه برای حل چالش های موجود گمرکی تاجران یادآوری کرده و بر تلاش های بیشتر وزارت مالیه جهت حل این چالش ها تاکید نمود.
 
معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، فرستادن دوسیه های مالیاتی بازرگانان ننگرهار به مرکز، تأخیر در هنگام پرداخت پول مالیاتی، وجود مشکلات در مستوفیت این ولایت در هنگام بررسی اظهارنامه ها و نبود عرضه خدمات مالیاتی را از جدی ترین موارد مشکلات تاجران عنوان کرده و به راه حل آن تأکید ورزید.
 
آقای مهمند، از مشکلات گمرکی تاجران سبزیجات و میوه تازه نیز یادآوری کرده و گفت که وزارت مالیه باید به مشکلات این بازرگانان رسیدگی کند تا کالاهای صادراتی شان در هنگام صادرات به پاکستان خراب نشوند.
محترم گلمراد عرب و سایر تاجران نیز از مشکلات شان در گمرگ ننگرهار و پروسیجر پیچیده و زمانگیر یادآوری کرده و از مقامات رهبری گمرکات خواستند تا به مشکلات شان رسیدگی نمایند.
 
آقایان عالم شاه ابراهیمی، نصرالله درانی و سایر مسوولان گمرکی وزارت مالیه پس از استماع مشکلات تاجران، خواست ها و پیشنهادات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، تعهد سپردند که به زودی به مشکلات یاد شده رسیدگی خواهند نمود.
 
آنان هم چنان به ادارات شان هدایت دادند که هر چه عاجل در مورد حل مشکلات تاجران در هنگام صادرات میوه و سبزیجات به پاکستان گام های عملی را بردارند تا منبعد تاجران این محصولات، گواه خراب شدن اموال صادراتی شان به بیرون از کشور به ویژه پاکستان نباشند.
 
در پایان این نشست، اشتراک کنندگان تصمیم گرفتند که دور بعدی این جلسه را در اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان برگزار نموده و چالش های تاجران ننگرهار و مشکلات گمرکی شان را به بحث گیرند.