معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با معاون اداره صنعت چرم ازبیکستان و سفیر آنکشور در کابل به گونه ویدیوکنفرانس ‏گفتگو کرد

محترم خیرالدین "مایل احمدی" معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری، محترم شفیق الله "عطایی" معاون پالیسی و تخنیکی هیات ‏عامل اتاق، محترم آرش "یونسی" رئیس هیات مدیره اتاق بلخ و سکرتر جنرال آی سی سی با آقایان فرهاد نور "محمدوف" معاون اداره ‏صنعت چرم ازبیکستان، یادگار‌خواجه "شادمانوف" سفیر ازبیکستان در افغانستان و شوکت "آدمتوف" سکرتر اول سفارت آن کشور در کابل ‏به هدف بررسی فرصت های تجارتی، سرمایه گذاری و صنعت چرم بحث و تبال نظر نمودند.

آقای "مایل احمدی" معاون تجارتی اتاق، از همکاری خوب و همیشگی دولت ازبیکستان به ویژه سفارت آن کشور در کابل جهت برگزاری این گونه نشست ها و ایجاد تسهیلات تجارتی به بازرگانان افغان قدرانی کرد.

‏در این نشست، روی افزایش صادرات پوست به ازبیکستان بحث شد، زیرا آن کشور در زمینه صنعت چرم رشد خوبی داشته و نیاز به مواد خام دارد. همچنان روی واردات چرم از ازبیکستان و صادرات محصولات چرمی افغانستان مانند: بوت و سایر محصولات چرمی به آن کشور؛ برگزاری نمایشگاه ها و کنفرانس ها به هدف تشریک تجارب و موضوعات تخصصی ازبیکستان و آشنایی بازرگانان افغان از بهر به کار گیری از صنعت چرم آن کشور نیز صحبت شد.

افزون براین، در مورد ایجاد شرکت های مشترک، سرمایه گذاری های مشترک و صنعت پوست قره قل سخن زدند و دولت ازبیکستان ابراز آمادگی کرد که تجارب و تخصص خود را برای رشد صنعت قره قل با افغانستان شریک سازد.