اتحادیه رخت و لباس و شماری از بازرگانان وارد کننده‌‏‎ ‎‏در ‏مورد مشکلات شان با‎ ‎‏ رهبری اتاق ‏صحبت نمودند

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترمان، محمد یونس "مومند" معاون اول هیات مدیره، خیرالدین "مایل‌ ‏احمدی" ‏معاون تجارتی، شرین آغا "سخی" رئیس مالی و خانجان "الکوزی" عضو هیات مدیره و معاون تجارتی و سرمایه گذاری ‏فدراسیون ‏اتاقها ‏با رئیس اتحادیه رخت و لباس و شماری از بازرگانان وارد کننده این سکتور در تالار کنفرانس ‏های اتاق ملاقات کرده ‏و در مورد ‏حل ‏مشکلات شان بحث و گفتگو کردند.

در این نشست، بازرگانان  وارد کننده رخت و لباس که چند روز پیش نیز به خاطر مشکلات شان با آقای "الکوزی" صحبت کرده ‏بودند، از ‏ادامه مشکلات مذکور در مورد دریافت نکردن ویزه کشور چین، ‏مشکلات جرایم مالیاتی از موتر های متوقف شده‌ی کالاهای ‏تجاری در ‏خاک پاکستان و سایر مشکلات ترانزیتی و ترانسپورتی در آن کشور، چالش ها در  بندر چابهار و انتقال پول و همچنان ‏مشکلات شان در ‏گمرگ های افغانستان را با رهبری اتاق مطرح نموده و‏ خواهان همکاری اتاق در زمینه‌ی حل مشکلات شان ‏گردیدند.
 ‏
آقای "مومند" پس از شنیدن مشکلات بازرگانان، تعهد سپرد، مشکلات آنان را با نهاد های ‏ذیربط ‏حکومت در میان گذاشته ‏و ‏تلاش ‏خواهند کرد تا به این مشکلات رسیده گی شود. ‏

‏ آقای "مایل‌ احمدی" مشکلات موجود در گمرکات را تایید کرده و ضمن اینکه خواهان عیار سازی تجارت با قوانین گمرکات شد، از ‏ ‏تلاش ها برای پیگیری مشکلات بازرگانان از سوی اتاق در هماهنگی با نهاد های حکومتی نیز اطمینان داد.

آقایان خانجان "الکوزی" و شرین آغا "سخی" نیز در رابطه به چالشهای موجود در قسمت تصفیه مالیاتی، موضوع استدمنت بانکی ‏و ‏حل مشکلات بازرگانان صحبت نموده و بر همکاری مشترک میان اتاق تجارت و سرمایه گذاری و بازرگانان با اداره های حکومتی ‏برای حل مشکلات یاد شده ‏تاکید نمودند.

شنبه، 1 سنبله 1399‏